Naar de hoofdstad van Mecklenburg-Vorpommern

21 juni 2016 - Schwerin, Duitsland

Vandaag gaan we met onze auto naar Schwerin. Ondanks protest van Rostock werd de kleinere stad Schwerin gekozen tot hoofdstad van Mecklenburg Vorpommern. De zetel van deze regering zit in het mooie neorenaissance Schloss Schwerin en ligt op een eiland in de Schweriner See.
De plaats is grotendeels ongeschonden uit de Tweede Wereldoorlog gekomen. Schwerin wordt wel het "Florence van het Noorden" genoemd.
We hebben het museum in het kasteel bezocht en het geeft een goede indruk hoe het leven hier is geweest in de afgelopen eeuwen.
We lopen nog even het centrum van de stad in en genieten van een overheerlijke  sorbet op een terrasje aan de markt. De Dom St.Maria en St. Johannes wordt niet overgeslagen. De buitenkant is imposanter dan de binnenkant.
In een kledingzaak wordt er nog even een poloshirt en een mooie wikkelrok gekocht. Het wordt de komende dagen warm weer dus deze kleding komt zeker goed van pas.
Het is inmiddels weer bijna onbewolkt geworden, dus terug naar de camping om lekker te genieten van de zon.