De laatste dag van deze vakantie

24 juni 2016 - Lübz, Duitsland

Vandaag beloofd het de warmste dag van onze vakantie te gaan worden met een maximum temperatuur van wel 33 graden.
Een lome dag willen wij er echter niet van gaan maken, dus gaan we nog een kleine fietstocht maken naar een grotere plaats, Lubz. Deze plaats hadden we nog niet bekeken, alleen de boodschappen hebben we daar de afgelopen week gehaald. Lubz is echter een heel leuk plaatsje aan de rivier de Elde en midden in het stadje is een sluisje. Bij de plaatselijke VVV wordt de nodige informatie verzameld, of we er nu nog wat aan hebben is nog niet zeker, want het is onze laatste vakantiedag. Morgen rijden we weer terug naar huis.
In het centrum van Lubz vinden we een leuk winkeltje om daar de laatste boodschappen te halen en op de markt kopen we een paar kersen om deze op een bankje lekker op,te eten.
We fietsen weer terug naar de camping en net voor we weer terug zijn kruist een ree nog even ons pad.
Het is veel te warm om bij onze caravan te blijven, dus zoeken we een leuk plekje aan ons meertje. Marja gaat zwemmen en Bert krijgt eindelijk tijd om een hoofdstuk te lezen op zijn e reader.
De verwachte weersomslag blijft voorlopig nog even uit, dus het is heerlijk aan het water in de schaduw.
We gaan vanavond wel onze luifel afbreken, want het schijnt niet helemaal droog te blijven, de komende avond en nacht.
Onze vakantie is ten einde. Ondanks een heel andere voorstelling van deze fietsvakantie naar Wenen is het toch een geweldige mooie vakantie geworden. We wisten niets van Noord Duitsland, maar dat is toch wel veranderd. We komen zeker nog weer eens terug in deze streek van heel veel rust en natuur.