Fietsen naar Parchim

20 juni 2016 - Parchim, Duitsland

Het is vandaag mooi weer en we gaan een fietstocht maken. Marja haalt bij de receptie van de camping een fietsroute van ongeveer 45 km.
Na het gebruikelijke Duitse broodje met een kop koffie springen we op de fiets en gaan op pad. De route voert ons via mooie kleine plaatsjes naar een grotere stad Parchim. Dit is een leuke stad met allerlei voorzieningen. In Parchim komen we ook de St. Georgiuskerk tegen en natuurlijk gaan we deze kerk bezoeken en gaan we de toren beklimmen, 187 treden met een hoogte van 58 meter.
In Noord Duitsland vindt je nog maar weinig Katholieke kerken. Tijdens de reformatie is met name dit deel van Duitsland grotendeels hervormd geworden. Gelukkig hebben niet alle kerken te lijden gehad van de beeldenstorm.
Vanaf Parchim fietsen we weer terug over mooie paden naar onze camping. Onderweg komen we een paar kraanvogels tegen bij een klein riviertje en daarna nog een vos in een weiland. Tijdens onze fietsreis naar Santiago kwamen we al veel graan tegen, maar hier in dit deel van Duitsland lijkt het nog meer. De natuur is hier geweldig mooi en elke dag komen we wel weer ander wild tegen. Na de douche gaan we met de auto nog even naar Lubz voor de dagelijkse boodschappen.
Vanavond staat er een pasta op het menu, dus alles hiervoor snel ingekocht.
Onze antenne voor de ontvangst van de voetbal werkt weer uitstekend. Marja kreeg het geweldige idee om de antenne eens de andere kant op te zetten en dat werkte.
Vanavond contact gehad met opa ,alles is goed in Nederland ,behalve het weer, nog net geen regenrecord gehaald. Hij kon bijna niet geloven dat wij in de zon zaten.