Fietstocht naar Cuxhaven

6 juni 2016 - Hechthausen, Duitsland

Het was al lekker warm toen we vanmorgen wakker werden. Marja had moeite om op te staan, het zal te maken hebben met de tweede week vakantie.
Vandaag gaan we fietsen naar Cuxhaven en vandaar weer terug met de trein, een tocht van zo'n zeventig kilometer en dat alleen met de fiets.
We fietsen een groot deel van de Oste fahrrad route en daarna gaat het via de Elbe Rad route naar Cuxhaven. Onderweg fietsen we onderlangs de dijken van de Oste om vervolgens via de Elbe en de zee op onze plaats van bestemming aan te komen. Aan de Noordzee komen we nog een zeearend tegen. Cuxhaven is een mooi stadje aan de Noordzee en het leeft van de visserij. Het schijnt dat deze plaats een van de meeste hotelgasten herbergt.
Het is ondertussen een beetje mistig geworden en dat komt doordat er mist vanaf zee komt binnendrijven. Het wordt daardoor ook wat kouder, maar het blijft goed weer.
We besluiten om Cuxhaven nog een keer beter te gaan bekijken, maar dan als we meer tijd hebben. We zoeken een winkel om boodschappen te doen voor de avond en vervolgens gaan we naar de Bahnhof om met de trein terug te gaan naar Hechthausen.
Op de camping hebben we na de douche nog even heerlijk genoten van ons plekje aan het water. De barbecue was ook deze avond weer heerlijk en na de afwas door Marja, hebben we heerlijk een wijntje gedronken onder de luifel van onze caravan.