Nu op de fiets naar Stade

7 juni 2016 - Hechthausen, Duitsland

Na een heerlijk ontbijt met natuurlijk Duitse broodjes vertrekken we voor een fietstocht naar Stade, een tocht van heen en weer zo'n vijftig kilometer.
Vanaf Hechthausen gaat het over de Oste naar een klein plaatsje Horst. Hier staat een heel oud kerkje op een terp. Deze St. Petrikerk stamt al uit de 12e eeuw. De doden werden toen begraven rondom de kerk, getuige de eeuwenoude grafstenen.
Vanaf Horst gaat het naar de volgende plaats Himmelphorten en ook daar staat een oude kerk. We krijgen uitleg van een vriendelijke mevrouw over de geschiedenis van deze kerk. We hebben heerlijk geluncht in de nabijheid van een levensgrote kerstgroep, uit hout gesneden.
Vanaf hier is het nog maar vijftien kilometer naar Stade.
Stade is een heel mooie stadje met een oude stadskern. Het haventje van dit stadje ziet er geweldig uit.
Na alles goed bekeken te hebben gaan we weer dezelfde weg terug naar Himmelphorten. Hier slaan we onze boodschappen in om daarna via een mooi binnendoor weggetje weer terug te fietsen naar Hechthausen.
De weg naar de camping is vanaf deze plaats niet ver meer. Na een heerlijke douche installeren we ons weer bij de inmiddels vertrouwde plek langs de Oste, samen met een biertje en een glaasje rosé.
s'Avonds steken we weer de barbecue aan en besluiten de avond met een spelletje kaarten. Morgen is er weer een nieuwe dag.