Vaderdag?

12 juni 2016 - Bleckede, Duitsland

De afgelopen nacht is het gaan regenen en dat voor de eerste keer in deze week. Het is vandaag vaderdag (dachten wij, maar het bleek volgende week te zijn) dus Bert haalt de broodjes en zorgt voor een lekker ontbijt. Hoe anders verloopt moederdag.
In onze plaats worden vandaag voor de eerste keer de havendagen georganiseerd, deze worden vanaf nu elke zondag gehouden over een periode van vier weken. Elke week een ander thema, vandaag de scheepsvaart. Op een schip zien we een grote boomstam ,die uit de Elbe is gehaald , de stam is van voor de ijstijd. Na zoveel jaren komen deze bomen uit het veen naar boven en komen dan in de rivier. Omdat ze dan in de weg liggen voor de scheepvaart worden ze opgevist. Jammer dat het regent en behoorlijk fris is geworden. Het is niet druk, maar we hebben er wel een heerlijk bratharing gegeten.
Ook hebben we een stadswandeling gemaakt in Bleckede. Een mooie plaats met veel vakwerkhuizen.
Toeval of niet, maar Marja vindt na 1 eurocent en 2 eurocent op de vorige dagen nu ineens een briefje van 5 euro. Wat was zij mooi goedkoop uit voor vaderdag.
's Middags zijn we nog even rondgereden met de auto en we komen in een leuk klein plaatsje met een mooie kerk en natuurlijk gaan we die even bekijken. We stappen een portaal binnen, maar kunnen niet verder. Er zijn echter wel toiletten en daar maken wij even gebruik van. Bert is als eerste klaar en wordt opgewacht door een man die alles wil afsluiten, maar natuurlijk niet eerder als ook Marja klaar is. Wat zou er gebeurd zijn als we langer op het toilet hadden gezeten?
We rijden weer terug naar de camping en voor het eerst gaan we 's avonds in onze caravan eten.
Om 21.00 uur begint de wedstrijd Duitsland- Oekranie en eindigt uiteindelijk in 2-0.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl