Museumbezoek en met prins Claus op de foto

13 juni 2016 - Hechthausen, Duitsland

De temperatuur is vandaag weer gestegen tot uiteindelijk rond de twintig graden. We gaan vandaag het museum over de uiterwaarden van de Elbe bezoeken, maar eerst even langs de fietsenmaker voor een nieuwe fietsstandaard. De monteur gaat deze plaatsen en wij hebben de gelegenheid om het museum te bezoeken. Een interessant museum wat gaat over alles wat er leeft rond de Elbe. Het belangrijkste is de bever, welke zich hier goed heeft ontwikkelt. Diverse vogels, waaronder de ooievaar komen ook aan de orde. Een leuke anekdote gaat over de ooievaar, de Elzas is wisselend Duits en Frans geweest, nu is er vrede, nu wil het verhaal dat de Duitse adelaar en Franse haan zich hebben verbonden en het resultaat is de ooievaar.
Na het bezoek halen we de fiets weer op en deze kan weer geparkeerd worden op een nieuwe standaard.
Onderweg naar de camping besluiten we om de volgende dag weer verder te trekken richting Stralsund, aan de rand van het schiereiland Rugen.
De middag gebruiken we om nog even per auto een bezoek te brengen aan het plaatsje Hitzacker, welke ook ligt aan de Elbe. Het bijzondere van deze plaats is dat dit de geboorteplaats is van Claus von Amsberg, de echtgenoot van onze voormalige koningin Beatrix. Er is een straat naar hem vernoemd en ook staat er een standbeeld van hem bij het informatiecentrum van de stad.
Onderweg nog even de boodschappen doen voor de avond en op de camping nog even genieten van de laatste zonnestralen van deze dag. s' Avonds gaan we nog weer naar de uiterwaarden van de Elbe om nog even te kijken naar een vos of bever, maar helaas laten ze zich niet zien. Toch kunnen we genieten van drie jonge zeearenden die zich op een kleine afstand van ons laten zien. Een volwassen zeearend heeft een spanwijdte van 2.30 meter, dus je kunt voorstellen dat het geweldig is om dit soort vogels te mogen zien.
Weer een dag voorbij. Als alle dagen zo snel gaan, dan kunnen we al snel gaan genieten van ons pensioen.