Het eiland Rugen

15 juni 2016 - Stralsund, Duitsland

Vanmorgen komt voor de eerste keer een bakker op de camping voor de broodjes. Na het ontbijt gaan we het eiland Rugen verkennen. We gaan met de auto vanaf de camping naar de veerboot bij ons in de haven naar de overkant en via Garz, Putbus rijden we naar Sellin. Hier parkeren we onze auto om de mooie pier van deze plaats te bekijken. Veel mensen lopen over deze pier naar een duikcapsule op het eind, want hier kun je afdalen naar de bodem van de Oostzee.
De bezoekers kwamen niet superenthousiast uit deze capsule, dus gaan we deze trip niet maken.
We gaan langs de kustlijn naar de volgende opgang, een afstand van wel twee kilometer. Veel mensen liggen in badkleding op het strand, dus mooi weer en lekker warm.
We hebben tot kwart voor een de tijd om terug te zijn bij de auto, want tot deze tijd kunnen we nog parkeren.
Precies op tijd terug en we gaan verder naar Thiessow, een mooi uitzichtpunt aan de Oostzee.
Volgens Marja kun je hier fossielen vinden, zelfs koraal behoort tot de mogelijkheden. Helaas geen fossiel of koraal gevonden. We nemen wel een paar mooie stenen mee voor bij onze vijver.
In de wand zien we wel gaatjes gemaakt door insekten met hun eigen gemaakte gang naar buiten, zie de foto's .
Op een terrasje gaan we een drankje nuttigen. Het begint inmiddels behoorlijk donker te worden boven de Oostzee.
We rijden terug zoals we gekomen zijn, maar onderweg gaat het regenen. Eerst een klein beetje, daarna steeds meer. We hadden nog een bezoek willen brengen aan Putbus, maar dat gaan we nu niet doen. We kopen hier nog wel even onze boodschappen.
Op de veerboot is het weer nog steeds niet opgeknapt en komen we dus met regen weer terug op de camping. Het is trouwens de eerste regen in zes weken tijd in deze streek. Wat zuid Duitsland te veel heeft , heeft noord Duitsland te weinig gehad.
Marja gaat de foto's op de i pad zetten en Bert gaat douchen en zorgt vanavond voor het eten.
s' Avonds wordt er weer gevoetbald en is het ook weer droog geworden.
Morgen weer een nieuwe dag naar het eiland Rugen. We gaan dan de kliffen bezoeken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade