Verkassen naar de Oostzee

14 juni 2016 - Stralsund, Duitsland

De afgelopen nacht heeft het behoorlijk geregend, maar we pakken alles toch nog redelijk droog in. We gaan vertrekken naar een andere camping in de buurt van Stralsund. Het is goed weer als we via Bleckede over het pontje rijden naar het voormalige Oost Duitsland en via mooie kleine plaatsjes en een grote plaats (Rostock) komen we aan op onze nieuwe camping in een klein havenplaatsje Stahlbrock, hier vertrekt ook de veerboot naar Rugen.
We zoeken een mooi plekje met uitzicht over de Oostzee en het eiland Rugen.
Onderweg hier naartoe werden we verblijd met een paar pittige regenbuien, maar hier schijnt zowaar de zon en dat zal ook zo blijven. Aan het water is het vaker mooier weer dan verder op het land.
We lopen het kleine plaatsje in en komen als snel bij het haventje, hier kunnen we de komende dagen ook brood kopen. Ook zijn hier leuke gezellige visrestaurantjes en we spreken af om hier eens te gaan eten. Vanavond niet en dus fietsen we naar het dichtstbijzijnde dorp Reinberg om hier onze inkopen te doen. Het is een typisch Oost Duits winkeltje en het doet Marja denken aan onze vakantie naar Litouwen en Letland. Ook hier komen we de ooievaars tegen.
Via een nog ergere Romeins fietspad gaan we terug naar de camping en nestelen we ons heerlijk in de zon met een wijntje en een biertje. De komende dagen kunnen we ons hier prima vermaken. We realiseren ons dat we alweer op de helft van onze vakantie zijn, incl. de eerste week fietsen langs de Rijn.