Verhuizen naar de Elbe bij Bleckede

9 juni 2016 - Bleckede, Duitsland

Vanmorgen zijn we toch eerder op gestaan, ondanks dat we geen enkele haast hebben. De caravan is echter al snel ingepakt en na een dik uur rijden we al van de camping.
De weg voert ons langs Stade richting Hamburg en daar laat de Garmin ons in de steek. Er zit nog een verkeerd SD kaartje in en zodoende staan we vlak voor de Elbe tunnel in Hamburg. Op een autohof toch maar het andere kaartje er in gedrukt en deze brengt ons wel naar plek waar we willen zijn. We komen op camping Elbelinge in het kleine plaatje Radegast. Het is een camping met Nederlandse eigenaren, Erik en Aliena komen oorspronkelijk uit Emmer Compascuum en zij hebben hier nu al vijf jaar deze camping. Een mooie camping aan de rivier de Elbe. We krijgen een mooi plekje toegewezen. Na alles weer te hebben opgebouwd gaan we fietsen langs de Elbe naar Bleckede. Een mooi plaatsje op nog geen zeven kilometer van onze camping. Natuurlijk even langs het VVV voor de nodige informatie en dan via de Aldi terug naar onze camping. Onderweg fietsen we door de uiterwaarden van de Elbe, we komen ooievaars en een rode wouw tegen.
Terug op de camping gaan we ons inschrijven en we bestellen brood voor de volgende ochtend.
Een mooie dag is weer voorbij met nog steeds volop zon. Het is de hele week droog gebleven, wat een verschil met vorige week en weer is Zuid Duitsland getroffen door wateroverlast. Wij hebben een verstandige keuze gemaakt om onze fietsreis te staken en met onze mooie caravan naar hier te gaan. We genieten met volle teugen.